....

jag tänker och tänker hela tiden..
jag kan knappt skriva mer, orden försvinner..
Sitter här nu och tänker på dig, tänker på oss och allt som hänt. Man säger att sorgen blir mindre och lättare med tiden men just nu känns det inte riktigt så, jag har en sån smärta och ett faktum, att du verkligen är borta. Jag har insett det nu, det är så tomt och du kommer inte komma tillbaka vad jag än gör, hur många tårar som än faller, hur många gånger jag ber om att få dig tillbaka. Jag har vaknat upp för många gånger nu, jag har insett att det inte alls är en mardröm som jag har önskat så många gånger. Det är på riktigt, och det är det som gör så ont och även fast jag har svårt att acceptera det.

Andreas tommie strömlund
En kärlek, en vän, en son, en bror, ett barnbarn och nu en ängel

Dagar har blivit till veckor, veckor har blivit månader och snart blir månader år.
Alla dessa dagar, alla dessa onödiga dagar i tårar. 
Dagar som förr fylldes av glädje.
Dagar som inte innerhöll mer problem än tjafs mellan oss.
Dagar där mitt problem inte var att du inte fanns.

Andreas tommie strömlund
En glädje
Dagar då du fanns
Dagar du fyllde min vardag med skratt.
Dagarna då du fanns gjorde mig trygg, jag kunde allt utantill.
Nu väntar mig ett liv, ett liv som jag hatar utan dig, men ett liv som jag måste göra det bästa av.

lill-ante
Allas tryggpunkt
lillante, som vi kallade dig, du var verkligen någon.
Du var en person som höll ihop oss.
Du var personen som ingen egentligen visste varför vi avgudade dig.
Det var inte för ditt bruna hår, eller din söta kropp.
Det var din personlighet som fick hos att älska dig.
Du bevisade att riktig vänskap fanns.
Du hatade aldrig, du älskade.

En tanke
Ett öde som påverkat ett helt land
En tanke till dig från oss alla här nere, det är så många som tänker på dig. 
Folk som stod dig nära, folk som träffat dig enstaka gånger och folk som har påverkas av ditt öde. 
Så många som saknar dig, speciellt jag.

Saknar dig
Sorgen som man ständigt behöver bära, en sorg som ständigt påminner hur bra livet varit en gång, en ständig påminnelse om din existens. Du är ständigt påmind. Jag önska jag kunde få vända min blick från alla kort, och att istället få se dig. Få se dig kommer ner från din backe i din gröna fjällräven. Jag önskar jag kunde gå tillbaka och bryta det här mönstret, jag vill bara vakna från den här mardrömmen.

min andreas

Du är inte borta. Du har bara gått lite i förväg .

jag vill inte längre prata med ett kort, jag vill prata med dig, höra din röst och få ett svar :'(
på fredag är det din begravning älskling, och jag ska kämpa mig dit för din skulle och ta ett sista farväl.
det kommer bli det mest jobbigaste jag någonsin har varit med om, men allt för dig.
/Din natta

Kommentarer
Postat av: amanda

gud vilken fin text nathalie. :(

andreas har det bra nu, men det var för tidigt att gå. ni var så söta tillsammans, åh :(

du klarar dethär. <3

kramar

2010-02-11 @ 07:33:03
URL: http://allimandaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0